Skip to content Skip to left sidebar Skip to right sidebar Skip to footer

Obavještenja

Rezultati mjerenja zadovoljstva građana javnim uslugama

Anketiranje građana Doboja provedeno je u cilju procjene stepena zadovoljstva građana administrativnim i komunalnim uslugama. Anketa je sprovedena metodom slučajnog uzorka.

Sam proces je osmišljen tako da je anketiranje izvršeno pred prostorijama Gradske uprave i to metodom ispitivanja građana i građanki koji su upravo koristili usluge javne uprave. Ispitivanje korisnika javnih usluga provedeno je u decembru 2019.godine na uzorku od 400 građana i građanki.

Analizirani su odgovori kojim ispitanici izjavljuju da su zadovoljni ili nezadovoljni uslugama te su dati procenti ispitanika/ca.

Zbir zadovoljnih i nezadovoljnih ispitanika/ca ne iznosi uvijek 100% jer se jedan dio ispitanika/ca izjasnio da je ili neutralan ili da ne zna.

Javni poziv: Program podrške preduzetnicima sa poteškoćama u poslovanju

Razvojna agencija Republike Srpske raspisala je poziv za za učešće u Programu podrške preduzetnicima sa poteškoćama u poslovanju. Cilj programa je pružanje podrške preduzetnicima u prevenciji krize, stvaranju mogućnosti ponovnog pokretanja poslovne aktivnosti, informisanju o alternativnim izvorima finansiranja i promociji preduzetništva „druge šanse“. Ovaj besplatan vid podrške namijenjen je početnicima u poslovanju, preduzetnicima sa poteškoćama, kao i onima koji žele da ponovo pokrenu posao nakon neuspjeha.

Program podrške preduzetnicima sa poteškoćama u poslovanju se organizuje u okviru projekta „Prihvatanje neuspjeha da bi se olakšalo pružanje „druge šanse” preduzetnicima u Dunavskoj regiji” – DanubeChance2.0 u kojem je Razvojna agencija Republike Srpske jedan od 17 partnera u projektu i jedini partner iz BiH.

Cilj projekta DanubeChance2.0 je razvijanje politika „druge šanse“ preduzetnicima, kao i razvoj praktičnih rješenja za poboljšanje preduzetničkog učenja i kulture da bi se izbjegao „gubitak preduzetničkog potencijala“ i prevazišla „stigmatizacija“ preduzetnika koji su bankrotirali u Dunavskoj regiji. Projekat DanubeChance2.0 sufinansira Evropska unija iz fondova ERFD, IPA i ENI u okviru Dunavskog transnacionalnog programa.

Više o pozivu možete pronaći na veb stranici Razvojne agencije Republike Srpske http://rars-msp.org/ i Preduzetničkog portala Republike Srpske http://www.preduzetnickiportalsrpske.net/.

Javni poziv o pokretanju postupka usklađivanja autobuskih redova vožnje na području grada Doboja

Na osnovu člana 27. stav 2. Zakona o prevozu u drumskom saobraćaju Republike Srpske („Službeni glasnik Republike Srpske“, broj: 47/17), člana 3. i 11. Pravilnika o kriterijumima, načinu i postupku usklađivanja i registracije redova vožnje autobuskih linija na području grada Doboj  („Službeni glasnik Grada Doboj“, broj: 2/18), obavještavaju se prevoznici o pokretanju postupka usklađivanja redova vožnje autobuskih linija na području grada Doboj za registracioni period 2020/2021.

Za usklađivanje, prevoznici su obavezni dostaviti:

1. Zahtjev za usklađivanje koji sadrži podatke o prevozniku (tačna adresa, broj telefona/ telefaksa, e-mail adresa, ime i prezime odgovornog lica i njegov mobilni telefon).

2. Licence za prevoznika (licenca „B“) i licence za vozila kojima se vrši javni prevoz lica izdate od strane nadležnog organa, odnosno licence prevoznika i izvoda iz licence u skladu sa članom 2. stav 2. Pravilnika o uslovima i postupku izdavanja, licence prevoznika, izvoda iz licence i načinu označavanja vozila („Službeni glasnik RS“, broj: 77/17).

3. Ovjerene kopije kompletne registracije preduzeća odnosno kopiju dozvole za rad samostalnog preduzetnika.

4. Za redove vožnje koji se održavaju u kooperaciji obavezno navesti naziv kooperanta na redu vožnje i dostaviti Ugovor o kooperaciji, ovjeren od strane svih kooperanata.

5. Svi redovi vožnje moraju biti usklađeni sa Pravilnikom o kriterijumima, načinu i postupku usklađivanja i registracije redova vožnje autobuskih linija na području grada Doboj (“Službeni glasnik Grada Doboj“, broj: 2/18), i Daljinarom sa minimalnim vremenima vožnje na gradskim autobuskim linijama na području grada Doboj („Službeni glasnik Grada Doboj“, broj: 2/18), kao i drugim uslovima iz člana 7. Pravilnika.

6. Prijedloge redova vožnje autobuskih linija za usklađivanje u gradu Doboj dostaviti prema sljedećem:

Prijedloge novih redova vožnje, u 10 primjeraka, prema obrascu u Pravilniku,

Prijedloge starih redova vožnje s promjenom u 10 primjeraka.

7. U Skladu sa članom 9. Pravilnika o kriterijumima, načinu i postupku usklađivanja i registracije redova vožnje autobuskih linija na području grada Doboj  („Službeni glasnik Grada Doboj“, broj: 2/18) i Odlukom o naknadama za usklađivanje i registraciju autobuskih linija na području grada Doboj („Službeni glasnik Grada Doboj“, broj: 2/18),  za registracioni period 2020/2021 prevoznici su obavezni uplatiti:

  • naknadu za usklađivanje novog reda vožnje, za svaki najavljeni polazak i za svaki najavljeni povratak u iznosu od 40,00 KM (dostaviti dokaz o uplati),
  • za svaki najavljeni polazak i za svaki najavljeni povratak na starom redu vožnje s promjenom potrebno je uplatiti  iznos od 40,00 KM (dostaviti dokaz o uplati),
  • naknadu za registraciju redova vožnje po jednoj liniji u iznosu od 200,00 KM (dostaviti dokaz o uplati),
  • naknadu za rješavanje sporova u iznosu od 400,00 KM koju uplaćuje prigovarač novog reda vožnje (dostaviti dokaz o uplati).

Naknada se uplaćuje  na račune javnih prihoda Grada Doboja broj:

  • 555-008-00240202-21 kod Nove banke Doboj,
  • vrsta prihoda: 729124,
  • budžetska organizacija: 9999999
  • opština: 028

Bez prethodnih uplata i dostavljenih obrazaca o uplatama, prijedlozi redova vožnje se neće razmatrati i usklađivati.

8. Navedene dokumente potrebno je dostaviti Odjeljenju za privredu i društvene djelatnosti Doboj, do  18. februara (utorak)  2020. godine do 13,00 časova, nakon čega će se pristupiti javnom otvaranju prispjelih pošiljki i evidentiraće se njihov sadržaj.

Dokumentaciju predati na šalter broj 2 (pisarnica Grada Doboja) sa naznakom „NE OTVARATI“, istu ne dostavljati poštom zbog mogućeg kašnjenja ili gubljenja pošiljke.

9. Nakon što Komisija za usklađivanje pregleda valjanost prispjelih zahtjeva biće organizovan sastanak usklađivanja redova vožnje na koji će biti pozvani svi zainteresovani prevoznici.

Javni poziv za učešće u CEFE Programu podrške preduzetništvu

Agencija za razvoj malih i srednjih preduzeća Grada Doboj i Udruženje trenera CEFE u BiH, kroz projekat podržan od strane Ambasade Sjedinjenih Američkih Država u BiH, pozivaju osobe zainteresovane za preduzetnički angažman – pokretanje vlastitog poslovnog poduhvata, da se prijave za učešće u CEFE Programu podrške preduzetništvu koji se organizuje na teritoriji grada Doboj.

Kroz CEFE Program podrške preduzetništvu, polaznicima će biti osigurana obuka u jačanju ličnih preduzetničkih kapaciteta, podrška u izradi biznis plana i tehnička podrška u registraciji i pokretanju biznisa. Za najbolje ocijenjene biznis planove osigurana je finansijska podrška pokretanju biznisa, te, u skladu sa mogućnostima i procijenjenim potrebama, dugoročna mentorska podrška kroz Mrežu podrške preduzetništvu.

Prijave po ovom Javnom pozivu moguće je predati do 21.02.2020. u prostorijama Agencije za razvoj MSP Grada Doboj, ili na adresu elektronske pošte: agencijadoboj@gmail.com.

Uvodne informacije

Udruženje trenera CEFE u BiH (CEFE BIH), od 2005. godine aktivno pruža podršku razvoju preduzetništva u BiH. Osnova rada je međunarodno priznata CEFE metodologija, nastala i razvijana u Njemačkoj. CEFE metodologija predstavlja sveobuhvatan skup vježbi i instrukcija osmišljenih da stimulišu pozitivne promjene u različitim razvojnim procesima putem metoda iskustvenog učenja. Na taj način, učesnicima se omogućava da razviju svoje preduzetničke vještine i da na zabavan način i u sigurnom okruženju prožive situacije koje ih čekaju u poslovnom svijetu, te da sagledaju sopstvene resurse i snage i prilagode vlastito ponašanje.

Radi unapređenja poticajnih politika na lokalnom nivou i koordinacije i stalnog unapređenja sistema podrške CEFE BiH je u 2019. godini inicirao uspostavu Mreže podrške preduzeništvu – neformalne koalicije institucija, organizacija i kompanija. Članice Mreže promovišu aktivan odnos u podršci preduzetnicima, saradnju na razvoju novih poticajnih politika i unapređenje javne percepcije preduzetništva. Jedan od ključnih praktičnih alata za realizaciju misije Mreže podrške preduzetništvu je CEFE Program podrške preduzetništvu.

CEFE Program podrške preduzetništvu na području grada Doboj, realizuje se na osnovu Ugovora o saradnji Agencije za razvoj malih i srednjih preduzeća Grada Doboj i Udruženja trenera CEFE u BiH. Realizacija aktivnosti podržana je od strane Ambasade SAD u BiH i Agencije za razvoj malih i srednjih preduzeća Grada Doboj.

Opis programa podrške

  1. Predmet poziva: podnošenjem prijave na ovaj Javni poziv, zainteresovani kandidati se apliciraju za učešće u CEFE programu podrške preduzetništvu, koji se realizuje u partnerstvu Agencije za razvoj malih i srednjih preduzeća Grada Doboj i CEFE BiH.
  2. Prihvatljivi poslovni poduhvati za učeščće u programu podrške: CEFE program podrške preduzetništvu otvoren je za aplikante i poslovne poduhvate koje kao rezultat podrazumijevaju formalno osnivanje privrednog subjekta, bez obzira na formu registracije. Neprihvatljivim se smatraju samo oni poslovni poduhvati koji imaju negativan uticaj na ljudsko zdravlje (npr. alkoholna pića, duhanski proizvodi, itd.) ili okoliš.
  3. Podnosioci/podnositeljice: Na ovaj poziv prijaviti se mogu fizička lica sa mjestom boravka na području grada Doboja. Ciljne grupe koje imaju prednost pri apliciranju su mlade osobe (do 30 godina) i žene.

Od polaznika se očekuje:

  • Poslovna ideja, čija razrada će biti predmetom rada u programu podrške,
  • Stručna sprema i potrebno tehničko iskustvo u struci koja je relevantna za pokretanje poslovnog poduhvata. Ovo se naročito odnosi na poduhvate čija registracija zahtijeva odgovarajuću formalnu stručnu spremu osnivača,
  • Spremnost za lični rast i razvoj u oblasti poslovnih i preduzetničkih vještina.
  • Podnošenje prijave za učešće: prijave se zaprimaju u periodu 20.01- 21.02.2020. godine, ispunjavanjem odgovarajućeg Aplikacionog formulara uz prilaganje dodatnih dokumenata:
  • Dokaz o završenoj stručnoj spremi,
  • Kopija lične karte,
  • CIPS prijava prebivališta.
  • Eventualna dodatna dokumenta po izboru aplikanta – dokazi o stečenim profesionalnim iskustvima u oblastima relevantnim za preduzetnički poduhvat (kopije dokumenata)

Aplikaciju je moguće predati lično, na adresi Agencije za razvoj MSP Grada Doboj, Nemanjina 20, ili elektronski, na adresu agencijadoboj@gmail.com. Nepotpune prijave neće biti uzeti u obzir. Nakon isteka ovog Javnog poziva, zaprimljene prijave će biti ocijenjene od strane komisije sastavljene od predstavnika CEFE BiH, Grada Doboj i nezavisnih eksperata. Najbolje ocijenjenih 25 kandidata će biti prihvaćeno u program. U slučaju odustanka pojedinih kandidata, naredni kandidati, prema dodijeljenoj ocjeni, će biti pozvani da učestvuju u programu.

Dostupni tipovi podrške: Polaznici CEFE programa podrške preduzetništvu učešćem u programu dobijaju:

  • Obuku u jačanju ličnih preduzetničkih kapaciteta,
  • Mentorstvo u razvoju biznis plana za odabrani poduhvat,
  • Podršku u prezentaciji poslovnog poduhvata stručnoj komisiji,
  • Finansijsku podršku u pokretanju poduhvata (samo za najbolje ocijenjene učesnike),

Komponente podrške prikazane na gornjoj listi će biti ponuđene preduzetnicima koji budu uspješno savladavali individualne cikluse programa. Podrška u svakom ciklusu uslovljena je uspješnim završetkom prethodnog ciklusa. U slučaju neispunjavanja preuzetih obaveza, organizatori zadržavaju pravo da isključe bilo kojeg učesnika iz programa podrške.

Elementi programa podrške

Podrška razvoju poslovnih poduhvata se sastoji od više faza. Kandidati (učesnici) koji uspješno kompletiraju zadatke postavljene u trenutnoj, dobijaju priliku da učestvuju u narednoj fazi podrške:

  • Faza 1: procjena kvaliteta poslovne ideje te ličnih kapaciteta i posvećenosti preduzetnika. Sastoji se od dvodnevnog događaja na kojem se procjenjuje kvaliteta i originalnost poslovne ideje te kompetencije i posvećenost preduzetnika njenoj realizaciji. Uspjeh u ovoj fazi podrazumijeva potvrđenu posvećenost preduzetnika realizaciji poduhvata te spremnost za učenje – prihvatanje novih znanja iz oblasti preduzetništva;
  • Faza 2: Validacija poslovne ideje. U ovoj fazi učestvuju preduzetnici koji su uspješno završili prvu fazu. U ovoj fazi, koja ukupno traje 2 mjeseca, organizuju se 2 dvodnevna događaja uz seriju zadataka za samostalni rad;
  • Faza 2.a: Izrada biznis plana poslovnog poduhvata. Faza se realizuje paralelno sa aktivnostima obuke opisanim u okviru faze 2 a podrazumijeva mentorstvo u izradi svih dijelova biznis plana, uključujući i finansijske projekcije;
  • Faza 3: Predstavljanje poslovnih modela pred stručnom komisijom za ocjenu poslovnih planova.
  • Faza 4: Finansijska podrška: Najboljim poslovnim poduhvatima biće ponuđena finansijska podrška u pokretanju biznisa. Očekivani iznos podrške je 5.000 KM a broj podržanih biznisa je 2.
  • Faza 5: U slučaju biznisa čiji kvalitet i potencijal ukazuje na značajniji komercijalni i potencijal za kreiranje radnih mjesta dostupna je dodatna stručna i mentorska podrška.

Formular za prijavu zainteresovana lica mogu preuzeti na veb sajtu Grada Doboj (www.doboj.gov.ba) ili u prostorijama Agencije za razvoj MSP Grada Doboj.

Popunjen formular i prateće dokumente (dokaz o završenoj stručnoj spremi, kopija lične karte , CIPS, dokaz o stečenim iskustvima – kopije dokumenata) moguće je predati u pismenoj ili elektronskoj formi. Pismena prijava se predaje u prostorijama Agencije za razvoj MSP Grada Doboj, Nemanjina 20, dok je elektronsku prijavu moguće poslati na email agencijadoboj@gmail.com.

Za bilo koji od dva ponuđena načina predaje prijave, bitno je osigurati da je Prijavni formular popunjen u potpunosti, odnosno da nema nedostajućih informacija.