Djeca ro\u0111ena u braku<\/strong>
Ukoliko su roditelji u braku, potrebni su sljede\u0107i dokumenti:
1. otpusnica iz bolnice za novoro\u0111en\u010de,
2. izvodi iz mati\u010dne knjige ro\u0111enih za roditelje,
3. uvjerenje o dr\u017eavljanstvu za roditelje,
4. potvrda o prebivali\u0161tu za roditelje,
5. izjava roditelja djeteta (li\u010dno ime za dijete i dr.),
6. li\u010dne karte oba roditelja,
7. li\u010dna karta punomo\u0107nika ako se prijava upisa vr\u0161i putem punomo\u0107nika (ovjerena punomo\u0107),
8. rok za prijavu novoro\u0111en\u010deta je 15 dana.
Djeca ro\u0111ena van braka<\/strong>
Ukoliko roditelji nisu u braku, potrebno je slijede\u0107e:
1. otpusnica iz bolnice,
2. izvod iz mati\u010dne knjige ro\u0111enih za majku djeteta,
3. li\u010dna karta majke.
Priznanje o\u010dinstva i pozakonjenje:
1. obavezno prisustvo oba roditelja ili,
2. prilo\u017eiti ovjereni zapisnik o priznanju o\u010dinstva,
3. izvod iz mati\u010dne knjige vjen\u010danih za roditelje.
NAPOMENA<\/strong>
Prijava ro\u0111enja djece ro\u0111ene u zdravstvenoj ustanovi vr\u0161i Bolnica \u201eSveti Apostol Luka\u201c Doboj, slu\u017ebeno (samo osnovni podaci o ro\u0111enju djeteta i majci – druge podatke koji nedostaju du\u017eni su roditelji li\u010dno dopuniti najkasnije u roku od 30 dana).
Prijava ro\u0111enja djeteta ro\u0111enog kod ku\u0107e u obavezi je roditelja da izvr\u0161e prijavu ro\u0111enja djeteta, nadle\u017enom mati\u010daru po mjestu ro\u0111enja.<\/p> <\/div>
\u010cinjenica ro\u0111enja dr\u017eavljana RS u inostranstvu upisuje se u mati\u010dne knjige u Republici Srpskoj po zadnjem prebivali\u0161tu roditelja u BiH, RS prije odlaska u inostranstvo.
Od dokumenata je neophodno prilo\u017eiti:
1. dokaz o prebivali\u0161tu roditelja,
2. me\u0111unarodni izvod iz mati\u010dne knjige ro\u0111enih,
3. uvjerenje o dr\u017eavljanstvu zaroditelje,
4. saglasnost za upis u knjigu ro\u0111enih isaglasnost za upis podataka o dr\u017eavljanstvu BiH, RS, ukoliko jedan od roditelja nije dr\u017eavljanin BiH, RS,
5. saglasnost roditelja za upis u knjigu ro\u0111enih podataka o nacionalnosti i vjeroispovjesti za dijete.
NAPOMENA <\/strong>
Ukoliko roditelji ne \u017eele da se upi\u0161u podaci o nacionalnosti i vjeroispovjesti rubrike \u0107e ostati nepopunjene.<\/p> <\/div>
BiH dr\u017eavljani<\/strong>
Dokumenti za sklapanje braka BiH dr\u017eavljana:
1. izvod iz mati\u010dne knjige ro\u0111enih za \u017eenika i nevjestu (najnoviji),
2. uvjerenja o dr\u017eavljanstvu za \u017eenika i nevjestu,
3. potvrda o prebivali\u0161tu za \u017eenika i nevjestu,
4. li\u010dne karte \u017eenika, nevjeste i svjedoka (na uvid),
5. gradska administrativna taksa za obavljanje vjen\u010danja,
6. gradska administrativna taksa za izdavanje izvoda iz mati\u010dne knjige vjen\u010danih,
7. najava vjen\u010danja dva dana prije vjen\u010danja (ponedeljkom za srijedu; srijedom za petak i subotu).
Strani dr\u017eavljani<\/strong>
Dokumenti za sklapanje braka (strani dr\u017eavljani):
1. izvod iz mati\u010dne knjige ro\u0111enih za \u017eenika i nevjestu – internacionalni,
2. uvjerenje o slobodnom bra\u010dnom stanju,
3. uvjerenje o dr\u017eavljanstvu,
4. uvjerenje da nema zakonskih smetnji za brak sa dr\u017eavljaninom\/dr\u017eavljankom (Nulla osta) (samo u slu\u010daju kada je to neka dr\u017eava propisala),
5. ovjerena fotokopija paso\u0161a,
6. dokaz o prijavi stranca u MUP RS, Doboj, Odjeljenje za strance.
NAPOMENA:<\/strong>
Svi dokumenti trebaju biti original sa prevodom od strane ovla\u0161tenog sudskog tuma\u010da. Na vjen\u010danju obavezno prisustvo sudskog tuma\u010da za odre\u0111eni jezik (stranka obezbje\u0111uje prisustvo i pla\u0107anje sudskog tuma\u010da). <\/p> <\/div>
Potrebni dokumenti:
1. dvije potvrde o smrti (original i ovjerena fotokopija),
2. fotokopija li\u010dne karte umrlog lica ili potvrda o prebivali\u0161tu,
3. izvod iz mati\u010dne knjige ro\u0111enih sa upisanim zadnjim bra\u010dnim stanjem umrlog lica,
izvod iz mati\u010dne knjige vjen\u010danih (najnoviji),
4. li\u010dna karta prijavioca.
NAPOMENA:<\/strong>
Ukoliko je istekao rok za prijavu smrti (zakonski rok je 8 dana od dana smrti), stranka je u obavezi Odjeljenju za op\u0161tu upravu, Referent za gra\u0111anska stanja podnijeti zahtjev za dono\u0161enje rje\u0161enja o naknadnom upisu \u010dinjenice smrti u mati\u010dnu knjigu umrlih<\/p> <\/div>
Potrebni dokumenti:
1. dokaz da je \u010dinjenica smrti upisana u Mati\u010dnu evidenciju umrlih grada Doboja,
2. dokaz o vlasni\u0161tvu nekretnina,
3. podaci ozakonskim nasljednicima (li\u010dno ime, datum ro\u0111enja, JMBG, srodstvo, zanimanje, prebivali\u0161te).<\/p> <\/div>
Ukoliko je izvr\u0161en upis u knjigu dr\u017eavljana, gra\u0111anin je du\u017ean da zna ta\u010dne po\u00addatke o datumu ro\u0111enja, te prezime i ime osobe za koju se tra\u017ei uvjerenje o dr\u017eavljanstvu.
Za utvr\u0111ivanje ta\u010dnosti podataka potrebno je prilo\u017eiti izvod iz mati\u010dne knjige ro\u0111enih i li\u010dnu kartu kao dokaz o ta\u010dnosti podataka za lica za koja se izdaju uvjerenja o dr\u017eavljanstvu.
Ukoliko nije izvr\u0161en upis, a lice je ro\u0111eno na podru\u010dju grada Doboja, gra\u0111anin je du\u017ean da izvr\u0161i provjeru upisa \u010dinjenice dr\u017eavljanstva u mati\u010dnom uredu po mjestu porijekla i prebivali\u0161ta.
Ako upis ne postoji, potrebno je prilo\u017eiti potvrdu iz mati\u010dnog ureda op\u0161tine\/grada prebivali\u0161ta da nema upisa i dokaz da su roditelji dr\u017eavljanin BiH, ili da je osoba imala prebivali\u0161te u BiH na dan 06.04.1992. godine.
Podnosiocu zahtjeva za lice koje nije ro\u0111eno u BiH, a ima prijav\u00adljeno prebivali\u0161te na dan 06. 04.1992. godine u BiH, Odjeljenje za op\u0161tu upravu izdaje rje\u0161enje o naknadnom upisu u mati\u010dnu knjigu ro\u0111enih gra\u0111ana BiH sa podacima o dr\u017eavljanstvu BiH, RS. <\/p> <\/div>
Potrebni dokumenti:
1. li\u010dni podaci lica za koje se tra\u017ei potvrda o slobodnom bra\u010dnom stanju potvrda se izdaje samo za lica upisana u mati\u010dne evidencije ro\u0111enih (MK-ro\u0111enih) u gradu Doboju.<\/p> <\/div>
Potrebni dokumenti:
1. zahtjev kojim se tra\u017ei podatak o upisanoj odre\u0111enoj \u010dinjenici i razlog izdavanja.
NAPOMENA:<\/strong>
Pod ovim vidom mo\u017ee se smatrati i tra\u017eenje prepisa (fotokopije) original upisa u mati\u010dnu knjigu (ro\u0111enih, vjen\u010danih ili umrlih) radi ostvarivanja odre\u0111enih prava.<\/p> <\/div>
Ukoliko GRA\u0110ANI iz BiH ili INOSTRANSTVA imaju potrebu za izvodima i uvjerenjima iz mati\u010dnih knjiga, tra\u017eeni dokument mo\u017ee se dostaviti putem po\u0161te, nakon uvida u ispravnost pismenog zahtjeva stranke i dokaza o izmirenoj obavezi pla\u0107anja takse (li\u010dno potpisan pismeni zahtjev na koga se odnose mati\u010dni podaci, fotokopija li\u010dnog dokumenta i prilo\u017een dokaz o pla\u0107enoj gradskoj administrativnoj taksi).<\/p> <\/div>
Gradska administrativna taksa prema Odluci o gradskim administrativnim taksama (\u201cSlu\u017ebeni glasnik grada Doboja,\u201c, broj: 1\/13 i 8\/13) iznosi:
1. za izvode i uvjerenja iz mati\u010dnih knjiga ro\u0111enih, vjen\u010danih, umrlih i dr\u017eavljana – 5,00 KM
2. za me\u0111unarodne izvode iz mati\u010dnih knjiga ro\u0111enih, vjen\u010danih i umrlih – 8,00 KM
Za radnje vezane za zaklju\u010denje braka pred mati\u010dnim slu\u017ebama Grada:
1. radnim danom u radno vrijemene pla\u0107a se taksa,
2. radnim danom poslije radnog vremena pla\u0107a se taksa – 30,00 KM
3. subotom u prostorijama Gradske uprave pla\u0107a se taksa – 30,00 KM
4. subotom i drugim danima van sjedi\u0161ta Gradske upravepla\u0107a se taksa – 50,00 KM <\/p> <\/div>
Usmeni zahtjevi \u2013 rje\u0161avanje:<\/strong>
Izvodi iz mati\u010dnih knjiga (ro\u0111enih, vjen\u010danih, umrlih i uvjerenja o dr\u017eavljanstvu) i uvjerenja iz mati\u010dnih knjiga koja se vode u papirnoj i elektronskoj mati\u010dnoj bazi grada Doboj izdaju se na usmeni zahtjev zainteresovanog lica.
Izvode i uvjerenja iz mati\u010dnih knjiga je mogu\u0107e dobiti na jednoj od sljede\u0107ih lokacija:
1. u Mati\u010dnoj kancelariji Doboj (Gradska uprava \u2013 \u0161alter sala 2), Hilandarska 1, Doboj, svakog radnog dana od 07.00 – 15.00 \u010dasova;
2. u 13 mjesnih kancelarija, u odre\u0111ene radne dane od 07.00 – 15.00 \u010dasova.
Pravni osnov:<\/strong>
Podnosilac zahtjeva za izdavanje izvoda i uvjerenja je u obavezi obrazlo\u017eiti mati\u010daru svrhu izdavanja tra\u017eenog izvoda. Ova procedura je obavezna radi utvr\u0111ivanja ispunjenosti uslova za pla\u0107anje gradske administrativne takse, po Odluci o gradskoj administrativnoj taksi grada Doboj, te radi utvr\u0111ivanja uslova propisanih \u010dlanom 54. Zakona o mati\u010dnim knjigama Republike Srpske, koji propisuje da se navedena dokumenta izdaju na zahtjev lica na koja se podaci odnose, njegovog punomo\u0107nika, \u010dlana njegove u\u017ee porodice, usvojilaca ili staralaca, a drugim licima u skladu sa Zakonom o za\u0161titi li\u010dnih podataka BiH.<\/p> <\/div> <\/div>\n\n\n\n
PO\u0160TOVANI KORISNICI, ukoliko \u017eelite dati odre\u0111ene prijedloge, sugestije ili izraziti svoje pohvale ili odre\u0111eno nezadovoljstvo pru\u017eenom uslugom Mati\u010dne slu\u017ebe grada Doboj, isto mo\u017eete ostvariti posjetom Mati\u010dne kancelarije Doboj – \u0161alter sala 2, a na raspolaganju Vam je i mogu\u0107nost davanja usmenih i pismenih utisaka (izra\u017eeno mi\u0161ljenje u pismenoj formi mo\u017eete ubaciti u sandu\u010de za prijedloge, sugestije i primjedbe).<\/p>\n\n\n\n