Skip to content Skip to left sidebar Skip to footer

Саобраћај

Жељезнички саобраћај

Након заостале турске царевине, аустроугарска царевина, гради саобраћајну инфраструктуру првенствено за снабдјевање војске , а касније за транспорт природних ресурса. Градњом узане пруге од Паноније на сјеверу, према југу и Јадранском мору, долина ријеке Босне улази у мрежу европских комуникација. Добој постаје раскрсница комуникација које иду долином ријеке Усоре према Теслићу и долином ријеке Спрече према Тузли, а потом даље на исток према Србији. Тако Добој постаје најважнији и најпроточнији саобраћајни пункт на централном дијелу Балкана.

Добој је и данас велико жељезничко чвориште у којем се укрштају пруге и правци Добој-Тузла-Зворник и Добој-Бањалука-Нови Град. Добој је постао и остао град жељезничара.

У вријеме аустроугарске окупације постојала је жељезничка станица Добој која је и сада сачувана и постоји. Испред жељезничке станице је био станични трг. Данас је зграда жељезничке станице узане пруге претворена у стамбену зграду. Истовремено постојала је на подручју града и жељезничка станица узане пруге Усора, чији су објекти сада на истој локацији. Око ове станице је изграђено и насеље стамбених зграда за жељезничко особље.

Модерно доба

Данашња Жељезничка станица на прузи нормалног колосијека, изграђена је 1957. године. Након адаптације и изградње наткривених перона и подземног пролаза до перона, добила је нови изглед усаглашен са европским стандардима. Објекат жељезничке станице је изграђен са свим садржајима за одвијање саобраћаја, са чекаоницама, рестораном, билетарницом, складиштем и зградом коначишта за особље у пролазу.

У периоду 1976. године, када је кренула интензивна изградња и развој грађевинарства, постоје подаци да је од укупне количине робе који је транспортован жељезницом 86 процената био намјењен за потребе грађевинарства. У том периоду кроз жељезнички чвор Добој је пролазила огромна количина роба из свих дијелова бивше нам државе Југославије. Путнички собраћај је такође био интензиван па је превоз и флуктација путника кроз град и жељезничку станицу Добој био у десетинама хиљада.

Жељезнички чвор у Добоју је представљао значајну инфраструктуру са веома великим прометом робе и путника. Подаци показују да је број путника који годишње прођу кроз добојску станицу, у периоду од 1959. до 1970. године, прелазио цифру од два милиона. Превоз робе у овом периоду износио је од 500 хиљада до преко два милиона тона.

Жељезнице Републике Српске

Жељезнице Републике Српске (ЖРС) основане су 1992. године са сједиштем у Бањалуци, а од 1996. године сједиште компаније је у Добоју, граду који је одувијек био град жељезничара и други по величини жељезнички чвор на простору некадашње Југославије.

Жељезнице РС су предузеће за јавни превоз путника и робе и управљање инфраструктуром на територији Републике Српске. Компанија је акционарско друштво, а у структури капитала учествују акциони фонд, пензиони фонд, фонд за реституцију и приватни капитал.

Унутрашња организација заснива се на основним принципима који обезбјеђују ефикасност обављања послова из дјелатности Друштва, техничко-технолошку структуру система, сигурност запослених и реалну добит.

Макроорганизацијску шему чине:
– Послови инфраструктуре
– Послови операција
– Заједнички послови

Као Дан ЖРС обиљежава се 12. мај када је покренута иницијатива за оснивање предузећа, а од 2002. године и као Дан жељезничара и Крсна слава, Свети Василије Острошки.

Добој – чвориште аутопутева

Добој не само да је жељезнички чвор, укрштање аутопутева Бања Лука-Добој и Коридора Vc на територији града чине Добој и значајним друмским чвориштем, чијепредности треба искористити. Најзначајнији инфраструктурни потенцијал за даљу интеграцију унутар Републике Српске је аутопут Бања Лука-Добој.
Почетна стационажа предметног аутопута налази се иза интеррегионалног чвора Маховљани 1, а завршна на споју са постојећим магистралним путем М17, (односно интеррегионалним чвором Јоховац 2), (дионица Шешлије-Добој), у зони између насељених мјеста Јоховац и Руданка. Сама дионица аутопута обухвата три чвора Маховљани 2, Прњавор и Јоховац 1, типа „Т- петље“ с цестаринским пролазом.

Треба нагласити да постојећи магистрални пут М16.1 од Бања Луке према Добоју, преко Дервенте данас већ има битну улогу у путном систему даљинског промета европског домета. Исти за већи дио РС и ФБиХ представља битну везу са западном и сјеверном Европом, при чему је и око 50 привредних и друштвених потенцијала РС концентрисано у зони овог пута.

Просторним планом је одређено да сви инфраструктурни коридори, а посебно предметни коридор мора бити уведен у систем просторног планирања ради стварања система изградње који генерално трајно штити све коридоре. Стално и неконтролисано грађење у саобраћајним коридорима доводи до пада путних брзина, смањења сигурности и комфора кориштења саобраћајница. За сада не постоје политичко-правни механизми да се ти процеси успоре и зауставе.

Према Просторном плану Републике Српске земљиште око аутопута је углавном пољопривредно. Пољопривредно земљиште представља природни потенцијал за развој простора и општина. Самим тим Просторни план даје основна опредијељења у погледу пољопривредног земљишта, у смислу да се пољопривредно земљиште сачува као ресурс у највећој могућој мјери, да се претварање пољопривредног земљишта у друге врсте земљишта, а нарочито у грађевинско сведе на најмању могућу мјеру,тако што ће се умјесто развоја појединачних инфраструктурних система тежити стварању комплексних, вишенамјенских коридора.

Дужина дионице аутопута износи 71+912,51 км.

Коридор Vc у Републици Српској

Транс-европски коридор Vc представља главну транспортну руту у БиХ од сјевера ка југу. Повезује Будимпешту (Мађарска) са јадранском луком Плоче (Хрватска). Унутар БиХ, укупна дужина Коридора Vc је око 335 km. Пројектно подручје се налази на сјеверу земље и дио је планиране секције која пролази кроз Републику Српску (РС) у дужини од око 46,6 km.

Пројекат је од великог значаја за повезивање западних и источних дијелова РС са Коридором Vc и даље са Коридором X у Хрватској. Пројекат ће допринијети повећању капацитета саобраћаја и смањењу саобраћајног оптерећења на постојећој мрежи регионалних путева. Први планови за изградњу аутопута кроз БиХ, као дио транс-европског копненог коридора, започети су касних 70-их година прошлог вијека.

Траса Коридора дефинисана је 1981. године и након широких јавних консултација, формално је одобрена као дио Просторног плана БиХ из 1982. године. Ипак, први значајнији кораци начињени су 2004. када је Вијеће министара БиХ донело одлуку о развоју пројекта изградње Коридора што је праћено израдом Студије изводљивости и Идејног пројекта 2006. године. Просторним плановима Републике Српске (2008-2015 и 2015-2025) траса Коридора Vc кроз РС представљена је као кључна путна транспортна веза од великог економског значаја за ентитет.

casino online slot toto scatter hitam crazy time crazy time casino online slot gacor gtr303 situs judi bola terpercaya gtr303 gtr303 gtr303 slot thailand ktm303 casino online togel online situs togel crazy time slot gampang menang slot gacor slot gacor ktm303 slot thailand joker123 https://dinkes.hsu.go.id/scatter-hitam/ https://pmb.itsnupekalongan.ac.id/vendor/bin/scatter-hitam/ https://jurnal.univa-labuhanbatu.ac.id/public/site/scatter-hitam/ https://lpm.univa-labuhanbatu.ac.id/wp-content/themes/jnews/scatter-hitam/ https://scatterhitam-slot.com https://tth.com.tc/ https://gna.university/ https://guiqac.gnauniversity.edu.in/ http://tourism.gov.eg/ powergaming88 powergaming88 powergaming88 powergaming88 powergaming88 powergaming88 powergaming88 powergaming88 Slot Thailand Starlight Princess Mahjong Ways 2 Slot Maxwin https://sipatudia.bpsdm.sumbarprov.go.id/assets/mahjong/ scatter hitam powergaming88 sv388 idn slot https://slot-thailand.itr.ac.id/ https://pn-watansoppeng.go.id/media/jui/server-thailand/ slot mania slot zeus ying77 judi bola live casino sv388 mahjong ways slot mania slot server kamboja digmaan slot88 slot live casino slot thailand powergaming88 powergaming88 slot thailand ladangtoto slot thailand server thailand slot thailand slot thailand slot thailand slot gacor ladangtoto2 ladangtoto sv388 slot toto slot server thailand slot thailand situs slot wwg slot slot gacor slot mawin slot gacor slot thailand slot gacor slot gacor slot88 pgsoft Daftar Judi Slot Online Indonesia Paling Gacor di Indonesia Daftar Situs Judi Slot Online SLOT88 lucky neko slot gacor slot88 slot maxwin slot thailand Slot Mahjong Ways 2 Mudah Jackpot Paus di PG Soft Hari ini 2023 Lucky Neko Situs Slot Gacor Pgsoft Hari Ini SITUS SABUNG AYAM SV388 ONLINE DAFTAR LINK LOGIN APK AGEN SV388
casino online slot toto scatter hitam crazy time crazy time casino online slot gacor gtr303 situs judi bola terpercaya gtr303 gtr303 gtr303 slot thailand ktm303 casino online togel online situs togel crazy time slot gampang menang slot gacor slot gacor ktm303 slot thailand joker123 https://dinkes.hsu.go.id/scatter-hitam/ https://pmb.itsnupekalongan.ac.id/vendor/bin/scatter-hitam/ https://jurnal.univa-labuhanbatu.ac.id/public/site/scatter-hitam/ https://lpm.univa-labuhanbatu.ac.id/wp-content/themes/jnews/scatter-hitam/ https://scatterhitam-slot.com https://tth.com.tc/ https://gna.university/ https://guiqac.gnauniversity.edu.in/ http://tourism.gov.eg/ powergaming88 powergaming88 powergaming88 powergaming88 powergaming88 powergaming88 powergaming88 powergaming88 Slot Thailand Starlight Princess Mahjong Ways 2 Slot Maxwin https://sipatudia.bpsdm.sumbarprov.go.id/assets/mahjong/ scatter hitam powergaming88 sv388 idn slot https://slot-thailand.itr.ac.id/ https://pn-watansoppeng.go.id/media/jui/server-thailand/ slot mania slot zeus ying77 judi bola live casino sv388 mahjong ways slot mania slot server kamboja digmaan slot88 slot live casino slot thailand powergaming88 powergaming88 slot thailand ladangtoto slot thailand server thailand slot thailand slot thailand slot thailand slot gacor ladangtoto2 ladangtoto sv388 slot toto slot server thailand slot thailand situs slot wwg slot slot gacor slot mawin slot gacor slot thailand slot gacor slot gacor slot88 pgsoft Daftar Judi Slot Online Indonesia Paling Gacor di Indonesia Daftar Situs Judi Slot Online SLOT88 lucky neko slot gacor slot88 slot maxwin slot thailand Slot Mahjong Ways 2 Mudah Jackpot Paus di PG Soft Hari ini 2023 Lucky Neko Situs Slot Gacor Pgsoft Hari Ini SITUS SABUNG AYAM SV388 ONLINE DAFTAR LINK LOGIN APK AGEN SV388